21 juni, monument valley / Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 21 juni, monument valley / Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

21 juni, monument valley / Grand Canyon

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

21 juni, monument valley
Vanmorgen zalig ontbeten tegenover het hotel, een restaurant met indianen als eigenaars, want dit is een gebied waar de indianen het voor het zeggen hebben. We zijn via US 163 naar Monument Valley gereden, dit is een bekende lange weg vanaf een heuvel. Peter is midden op de weg gaan staan om een foto te maken. Monument Valley hoort niet bij de nationale parken van Amerika, maar wordt geleid doorde indianen zelf. Alleen bestond de weg wel door zand, grind en kuilen, we konden er wel voor kiezen om met een jeep te gaan, maar Peter wilde met het eigen "paard'' de valley in. Het was te doen voor het “paard’ alleen kwam hij rood terug! Het park zelf was super mooi met allemaal vrijstaande rots figuren, terwijl om die rotsformaties heen alles vlak is, waarbij we ons dan ook af vroegen hoe dat toch mogelijk is! En daar doemde de bekende rots van de Marlboro reclame op, waar Peter dan ook extra genoot van zijn peuk. En ik wilde voelen hoe het was om daar op de rand van die rots op een paard te zitten, en het was amazing zo gaaf. We zijn via dezelfde onverharde weg terug naar het asfalt gereden(de weg was zo,n 20 mile rijden) Eenmaal weer op normaal asfalt ben ik achter het stuur gekropen om de rit af te maken naar de grand canyon. Een wat saaie weg met uitzicht op maanlandschap, wat ook nog eens 120 kilometer op een 2 Baans weg bleek. Maar dan reden we een heuvel op, er kwam een bocht en het landschap werd groen en aantrekkelijk. Het blijft een rare gewaarwording om dat zo snel te zien veranderen. De bomen werden groter, we naderden het park, Peter was weer op zijn favoriete bestemming! Adembenemend net als de vorige keer, alleen toen waren we er een uurtje en nu 2 dagen, dus Peter kan even los gaan met zijn fototoestel! Al maak je 1000 foto’s dan nog zeggen die niets over de stilte, het geluid van de vogels, niet te omschrijven wat die plek met je doet. Het was wat bewolkt, waardoor de temperatuur (33 graden) zeer aangenaam was tegen de 42 graden van vanmorgen. Nadat we verschillende uitkijkpunten hadden bezocht zijn we richting hotel gereden, deze bleek een Lodge, dus inchecken op een centraal punt, waar ook het restaurant, supermarkt en café gelegen zijn. Met de auto naar ons gebouw gereden, de Lodge bestaat uit losstaande gebouwen(motels) die allemaal uit 1 verdieping bestaan, verstopt achter de vele bomen, waardoor we ons in het bos wanen. Peter zat buiten lekker te luieren, riep me er liep er een eland vlak voor ons in het bos, zo gaaf. Na het luiermoment zijn we naar het restaurant gelopen, een hapje gegeten, en even zien of we bereik hadden met onze mobieltjes, alleen bereik in de lobby van het centrale gebouw bleek al gauw, en dan nog wel heel traag. Verlichting op de terug weg was ook nihil dit ivm de dieren om ze zo min mogelijk te storen. Het was donker, doodeng vond ik dat, vooral ik weet dat hier veel dieren rond lopen, dus lampje van mobiel aangezet, en naar ons stekkie gelopen. Nog even lekker buiten gezeten, want temperatuur is flink gezakt, dus even bijkomen van de hitte zonder airco is ook wel lekker. Zo ons klaarmaken voor de nacht die hier wel eens 12 graden kan worden.

• 25 Juni 2016 - 21:05

E De Ridder:

Ongelofelijk hé, wat een verschillende landschappen jullie zien.
    Ik vond de foto van jou op de punt van de rots echt prachtig As.
    En wat lijkt het me heerlijk om eens totale stilte te ervaren zoals jullie hebben gedaan.