26 juni San Diego / Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 26 juni San Diego / Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

26 juni San Diego / Los Angeles

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

26 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

26 juni San Diego / Los Angeles
Vanmorgen opgestaan met een dragelijk 24 graden. Lekker weer om de Coronado te bekijken. Dit is een eiland die door middel van een hoge brug, waar cruiseschepen en vliegdekschepen gewoon onder door kunnen varen. We hebben lekker even over de boulevard aan het strand gewandeld, waar een paar prachtige hotels staan die uitkijken over de zee. Daarna reden we een woonwijk in en…daar stond mijn droomhuis met veranda, ik was op slag verliefd. Vervolgens naar Point Lomo wat aan de andere kant van de baai ligt. Omdat we geen adres hadden, konden we dat uitkijkpunt niet in de tomtom vinden en reed Peter op zijn gevoel. Eenmaal in de buurt(dachten we) gekomen en Lomo zagen staan dachten we het eindelijk gevonden te hebben en reden door, we vonden het wel vreemd dat er oranje muurtjes op de weg stonden, maar er stond zo’n huisje dus dachten dat we moesten betalen voor dat uitkijkpunt. We zagen een marinier bij dat huisje, en ik zeg tegen Peter, vraag aan hem waar het is! Nou dat hebben we geweten, we moesten de auto op een naastgelegen terrein parkeren, de paspoorten werden van ons ons afgenomen, en er werd verzocht op de parkeerplaats te blijven wachten. Niet veel later arriveerde een auto van de CNRSW Police departement of Navy. Stapte een dame met een kogelvrije vest uit en liep naar de marinier aan de poort. Vervolgens kwamen er nog twee van deze auto’s aan waar nog eens 3 man sterk uit stapte. één hield er ons voertuig nauwlettend in de gaten, toen de ander ons vertelde dat wij ons illegaal op een US base bevonden. Peter nog uitgelegd dat wij even de weg wilde vragen en dat begreep ze ook wel, maar ze moesten hun protocol volgen. Alle papieren reisdocumenten, rijbewijzen, paspoorten, autopapieren moesten we afstaan. Toen Peter de auto startte om de airco aan te zetten stonden ze allemaal weer op scherp. Na een half uur reden de 2 voertuigen weer weg en kwam de dame die als eerst aan kwam naar ons toe, ze vermelde dat het allemaal goed was alleen dat de officier van dienst nog goedkeuring moest geven om ons weer door te laten, dit zou nog een half uur duren volgens haar, dus de bureaucratie in de USA is misschien nog erger dan bij ons. Inmiddels smachtte Peter wel naar een sigaret, maar zijn aansteker was leeg, en ik moest hoog nodig naar het toilet die daar niet aanwezig was, dus het was gezellig in de auto. Na alles bij elkaar genomen hier bijna een uur te hebben gestaan kregen we groen licht dat we onze weg mochten vervolgen, maar tja dat probleem van de weg niet weten naar Lomo was er nog steeds natuurlijk! Dus ik toch nog even de brutaliteit opgebracht om alsnog de weg te vragen, ze moest lachen, maar legde ons vervolgens wel haarfijn uit hoe we moesten rijden. We hebben eerst maar even bij de eerste beste gelegenheid wat te drinken gehaald, het toilet bezocht en is Peter op zoek naar een aansteker gegaan. Komt hij terug vertelt dat de supermarkt geen aanstekers verkocht en de apotheek ook niet! Ik schoot toch in de lach “een apotheekkkk”?? OMG watt zullen ze daar vreemd opgekeken hebben! Afijn Wij eindelijk op weg naar point Lomo, een weg volgend die naar boven loopt. Daar boven aankomend staat er een jonge gozer midden op een rotonde te zwaaien en te springen, en dat terwijl hij ook nog ondertussen met zijn hand aan zijn rode T-shirt staat te trekken, "man neem een pilletje” het leek wel een kikker, we kwamen niet meer bij van het lachen, maar we reden verder staan er drie van die gasten aan de zijkant van een gebouw te schoffelen, ze laten alles vallen en beginnen uitbundig te zwaaien en te springen, wat een stelletje debielen dachten we, we piesten in ons broek van het lachen, het leek wel een komische film of zo waar we in beland waren, maar wat later bleek, het was geen uitkijkpunt, maar een campus terrein en hun dachten waarschijnlijk dat we ouders waren, want ze hadden vandaag een open dag! maar goed om dan zo mensen te verwelkomen?? Na dit gehele avontuur hebben we uiteindelijk toch nog het uitkijkpunt lomo vieuw gevonden, wat niet zo spectaculair bleek, maar realiseren ons dat we inmiddels enorm verwend zijn na wat we al gezien hebben. Daarna doorgereden naar Anaheim een plaatsje wat 2,5 uur vanaf San Diego rijden is en niet ver van Los Angeles ligt. Onze hotelkamer is erg groot dus zijn we erg blij mee. Dit hotel is tevens onze eindbestemming, hier zullen wij nog vier nachten verblijven!

• 27 Juni 2016 - 16:00

E De Ridder:

Nou jaaaa.....wat een avontuur haha.
    Wat raar trouwens dat jullie zo ver door konden rijden, zonder dat iemand jullie tegen hield.
    Ik zal jullie verhalen ook zeker gaan missen.. misschien kun je thuis gewoon doorgaan?

Ik kijk nog uit naar jullie laatse verslagen.
    Jammer dat het bijna ten einde is, maar thuiskomen is denk ik ook wel weer lekker?
    Heerlijk jullie kleindochter knutten (wat ze dus niet leuk vind begreep ik)

• 28 Juni 2016 - 21:39

Ellen Geensen:

Oh echt weer iets voor jullie!
    Ik zie het zo voor me! Wat gaat de tijd snel, nog paar dagen. Geniet er nog even van xxx