27 juni, Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 27 juni, Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

27 juni, Los Angeles

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

27 Juni 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag staat o.a. Hollywood op ons lijstje, maar zijn eerst naar Griffith Observatery gegaan om het uitzicht over LA te aanschouwen. We hebben daarna de walk of fame gelopen en natuurlijk George Clooney en Jennifer Aniston gezocht, maar hoorden dat Clooney zichzelf niet belangrijk genoeg vond en heeft bedankt voor deze eer. Jennifer hebben we helaas niet gevonden dus Peter verdrietig. Wel hebben we uiteraard Celine Dion en Michael Jackson gevonden en van Michael ligt er ook nog een tegel met zijn eigen handafdruk en heeft hij zijn eigen naam ingegraveerd, heel bijzonder! daarna een rondtoer gemaakt naar het sign van Hollywood, naar Beverly Hills met het bekende Beverly Hills hotel ook wel de “pink Palace”genoemd. De bekende song “hotel Californië” van de eagles wordt naar dat hotel verwezen. Vele beroemde mensen hebben daar gelogeerd zoals; John F Kennedy, Elizabeth Taylor, Charlie Chaplin, Marilyn Monroe, John Wayne etc. Verder Beverly Hills ingereden kwamen we de huizen van o.a. Bruno Mars, Alicia Keys, Justin Timberlake, Morgan Freeman, Kate Perry, en het vorig huis van Britney Spears te zien, het is niet voor te stellen hoe groot die huizen zijn, de één nog mooier dan de ander! Het hotel waar Obama altijd logeert als hij in LA is zagen we ook nog voorbij komen. Ons hotel ligt overigens op op 5 minuten rijden van het Disney park af, dit is het eerste park van Walt Disney. We doen dat park niet aan, wel hebben we nog twijfels over de studio’s waar je een hele dag voor moet uittrekken en we ook nog zoveel willen zien. s'avonds hebben we het huis van Jennifer Anniston en George Clooney bezocht (we zijn echte stalkers) dat van George was redelijk goed zichtbaar, dat van Jennifer totaal niet, want die heeft een brede haag van bomen er om heen staan. We zijn daarna over de Rodeodrive gelopen, dat is vergelijkbaar met de Pc hoofdstraat in Amsterdam, maar dan ziet alles er nog eens veel sjieker uit, dat kan ook niet anders, want het is het duurste winkelgebied van heel de wereld! Er is alleen het duurste en beste te vinden, de winkels houden de deuren gesloten voor “ normaal ”publiek. De winkel Bijan doet de deur alleen open op afspraak. Peter en ik hebben ieder een shirt van quess gescoord op rodeodrive, hoe leuk is dat dan, het waren overigens echt geen dure shirts hoor, ik ben ook helemaal niet van de merk kleding, maar quess kan ik wel waarderen ze hebben leuke kleding die nog wel betaalbaar is. Er was ook een fotomodel aan het poseren voor een fotograaf, was leuk om te zien, maar ook hoe zwaar dat werk is, pfff dan weer even lopen op hele hoge hakken, voor verschillende winkels poseren, dan het haar weer even bijwerken. Het was inmiddels vrij laat geworden en zijn richting ons hotel gereden, na eerst een lekkere pizza gescoord te hebben.

• 29 Juni 2016 - 21:32

E De Ridder:

Wat een belevenis weer.
    En als je dan toch naar Amerika gaat, dan hoort dit decadente gedeelte er natuurlijk ook bij.
    Geweldig toch als je een keer over Rodeo drive kan lopen... niet te betalen, maar kijken is ook leuk!