23 juni Grand canyon / Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 23 juni Grand canyon / Phoenix - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

23 juni Grand canyon / Phoenix

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

23 Juni 2016 | Verenigde Staten, Phoenix

De dag begonnen met een ontbijt in het restaurant van de lodge. De lucht was weer strak blauw en de temperatuur van 30 graden was aangenaam. Na het ontbijt zijn we nog even terug gegaan naar de canyon zodat Peter afscheid kon nemen van zijn plekje. Ik ben het die achter het stuur is gaan zitten om richting Phoenix te rijden. We reden voor de verandering een bosrijk en heuvelachtig gebied in. Na een klein uurtje rijden, reden we door een dorpje dat met een karakteristieke uitstraling had door een oud Amerikaans pompstation, een aantal oldtimers, en oud uitziende shops. We hebben hier uiteraard even een pauze ingelast, want het was een genot om alles te bekijken. Zo stond er o.a. een paard en wagen, alles met de hand gemaakt van hout en verroest staal. Na dit leuke dorpje doorgereden naar Flagstaff, dit is het bekende dorp waar de historische Route 66 door heen liep. Het kleine centrum ademt die historie nog uit, bijna alle gebouwen zijn nog in de oude staat, oude hotelletjes met neon verlichting, muren met oude wandtekeningen, geweldig leuk om te zien. We hebben nog even door het dorpje gewandeld, een ijsje gegeten, om vervolgens onze route weer te vervolgen.We zijn een kleine 120 kilometer voor Phoenix even gestopt om iets te gaan eten, en vanaf dat punt heeft Peter het stuur weer overgenomen om niet veel later in een file terecht te komen die meer dan een uur oponthoud gaf i.v.m. een ongeval. Hierdoor kwamen we later dan gepland aan bij ons hotel, dus snel de spullen gedropt en de stad in om iets te gaan eten. De temperatuur ligt hier wel weer hoger, want zelfs na zonsondergang is het 42 graden. Nadat we heerlijk gegeten hadden was het al weer over negenen, maar konden het toch niet laten om nog even door de te straten te rijden om toch nog iets van Phoenix op te snuiven, waar wij nu begrijpen waarom dit door de meeste toeristen wordt gebruikt als een tussenstation door alleen te overnachten om de afstand naar Palm Springs te overbruggen. We zijn dan ook vrij snel terug naar ons hotel gegaan en zijn lekker op tijd gaan slapen.

• 25 Juni 2016 - 21:18

E De Ridder:

Wat ziet Flagstaff er leuk uit.
    Inderdaad zo'n stadje uit de geschiedenis boeken.
    Maar jeetje joh.... wat een temperaturen zeg!!