11 juni Monterey/Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 11 juni Monterey/Oakhurst - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

11 juni Monterey/Oakhurst

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

11 Juni 2016 | Verenigde Staten, Oakhurst

We hebben vanmorgen heerlijk ontbeten in ons paleisje in Monterey, afscheid genomen van dit lieflijk hotelletje. Zijn nog wel even naar Cannery Row geweest, dat was oorspronkelijk een haven en wordt nu gebruikt als een toeristische trekpleister, mooi aangelegd met vele winkeltjes en mooie vergezichten, een erg gezellig plekje in Monterey. Daarvandaan zijn we richting Oakhurst gereden waar ons volgend avontuur wacht. Halverwege hebben we even wat gedronken bij Starbucks, ons favoriete koffieshop. Nog gestopt bij een uitkijkpunt, stond er op een bordje pas op voor ratelslangen dus lekker lopen deed ik daar niet, zegt Peter ook nog doodleuk je hoort ze vanzelf ratelen! Het eerste gedeelte heeft Peter gereden en ik de rest, wat rijdt dat gaaf, ik gaf 1 teen op me gaspedaal en ik zat op de achterbank zo fel! We kwamen laat in de middag aan in weer een (paleisje) hotelletje met alweer een torentje, maar dit keer ging de kamer aan ons voorbij, maar niet getreurd we zitten nu beneden doen de deur open en....kunnen zitten onder een prieeltje of aan een gietijzeren bistrosetje midden in de natuur. We zijn eerst bij aankomst wat gaan drinken onder het prieeltje en hebben daar beide even onze emoties laten gaan, de indrukken die we inmiddels hebben opgedaan, werden wat te overweldigend, we voelen ons zo dankbaar dat we dit kunnen en mogen meemaken, we hebben een jaar voor deze reis gespaard, er een jaar naar uit gekeken en de inmiddels gemaakte herinneringen zijn al zoveel mooier dan we hadden gedacht. En eindelijk vandaag voor het eerst niet meer moe overdag, dus vermoed dat ik ruim een week last heb gehad van de jetlag. Na de emotionele ontlading zijn we naar het Bass Lake gegaan, dat is een prachtig groot meer tussen de bomen verscholen, er werd gezwommen, gevaren, en er waren jetski's, Peet zijn favoriete speeltje, maar het meer was koud dus een goed excuus om van dat plan af te stappen. We zijn gelijk in het piepkleine centrum van Oakland een restaurant gaan zoeken en vonden al gauw een groot bord met de letters BBQ, tja dat liet Peter zich niet voorbij gaan, dus wij naar binnen is het gewoon geroosterd kippenvlees en spareribs...dat gezicht van Peter die dacht lekker zijn vlees zelf op de BBQ te kunnen leggen! Maar wel hier gegeten en ondanks het niet door Peter zelf bereid was, was het erg lekker. Daarna lekker naar ons knusse kamer gegaan, waar we heerlijk nagebabbeld hebben.

xxx

• 12 Juni 2016 - 10:07

Annemiek:

Wat ziet het er allemaal geweldig uit!!
    En wat zullen jullie blij zijn daar te zijn.
    Het straalt bij alle foto's van jullie gezicht af!
    En dan te bedenken dat er nog veeeel meer moois komt!
    Heerlijk om te zien en de verslagen te lezen, zo zijn we er toch een beetje bij!

Dikke kus xx

• 12 Juni 2016 - 11:01

E De Ridder:

Wat moet het heerlijk zijn om deze reis zo heerlijk op je gemakkie te kunnen doen, en gewoon alle tijd te hebben om overal van te genieten.
    En ik vind het zo leuk dat we jullie reis op deze manier met jullie mee mogen beleven.
    Wat een mooie plekjes allemaal.

• 12 Juni 2016 - 12:05

Kees & Irene:

Wat mooi allemaal en jullie treffen het wel he met de hotels. Dat is erg relaxed lijkt ons. De omgeving ziet er ook prachtig uit en het rijden met de Mustang lijkt ons ook fantastisch, Jammer voor Peter dat jij ook gaat rijden hahahahaha. We kijken uit naar het volgende verslag. Geniet ervan !!!! Groetjes van ons,

• 12 Juni 2016 - 16:19

Aranka:

Net even heerlijk zitten lezen, foto's kijken en meegenieten. Wat een geweldige reis! Tot je volgende verslag! Dikke kus

• 12 Juni 2016 - 19:26

Astrid Vreeburg:

Dank jullie wel xxx

• 12 Juni 2016 - 19:28

Astrid Vreeburg:

Nee hoor kees peter vindt het juist fijn om even niet te rijden, want dan kan hij ook van de omgeving genieten, dus samen blij ;-)