5 juni New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 5 juni New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

5 juni New York

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag starten we met regen, toch maar besloten om de metro te pakken naar Coney Island, wat een waar paradijs is. Daar aangekomen was het droog, maar erg mistig. Coney Island ligt in de wijk Brooklyn waar veel New Yorkers komen als het warm is, hier is namelijk het strand! Aan het strand is een prachtige boulevard aangelegd met winkeltjes, restaurantjes, verschillende attractieparken waardoor ik mijn kleindochter mistte, want wat had ze die grote trucs, achtbaantje, draaimolen enz. leuk gevonden! We zijn even naar de zee gelopen en peter heeft even een foto van de baywatcher genomen die ongelooflijk maar waar, de hele dag in zijn hoge stoel zit terwijl het fris en mistig was en er echt niemand zou gaan zwemmen! We hebben een slice pizza gegeten en zijn weer naar een uurtje of 2 weer teruggelopen naar de metro het was toch te mistig en een beetje fris. We besloten om bij de 30ST er uit te gaan, omdat het daar goedkoop shoppen zou zijn, maar het zag er zo verlaten uit dat we toch besloten richting hotel te gaan. Onderweg kwamen we nog een mafkees tegen die met een koptelefoon op stond te swingen op zijn muziek midden op straat, maar tja de automobilisten zijn hier niet erg geduldig dus reden hem bijna voor zijn sokken. Maar denk maar niet dat hij het opgaf, want hij ging vrolijk verder met zijn swing midden op de stoep. Wat een geweldige stad is New York toch! Je gaat op in de menigte alles kan en mag geweldig!! We liepen zo tegen een markt aan die werkelijk waar gewoon midden op de doorgaande weg 6TH Avenue stond, en dan te bedenken dat het hier in Manhattan alleen maar filerijden is met veel getoeter en sirenes van ambulances en brandweer, dus nu iedereen om moest rijden was het één grote chaos. Aan het einde van de markt stond een hele grote kliko waar (zag het eerder alleen op de televisie) een zwerfster uit stond te eten! Ik werd er door geraakt, dat dit nog kan en mag gebeuren, zo mensonterend vind ik dat, en dat iedereen door liep alsof die vrouw onzichtbaar was. In het hotel aangekomen hebben we onze koffers weer ingepakt, want morgen vliegen we naar San Francisco. Daarna wat gaan eten, nog even langs de receptie met de vraag of we gewekt kunnen worden om 6 uur zodat we om 7 uur opgehaald kunnen worden door de taxi.

Tot gauw vanuit San Francisco

• 06 Juni 2016 - 08:22

Tineke:

Heerlijk om jullie verslagen te lezen, kijk al weer uit naar het volgende geniet ervan X

• 06 Juni 2016 - 14:14

Joke Vreeburg:

Wat een belevenissen en dit was nog maar jullie eerste stad wees aub voorzichtig wil jullie wel weer gezond thuis zien x ook van pap

• 06 Juni 2016 - 15:59

Esther De Ridder:

Het ziet er inderdaad erg mistig uit.
    Maar zo leuk om de foto's te zien waar jullie allemaal zijn geweest.
    Ik wens jullie een hele fijne vlucht naar San Fransisco, en kijk alweer uit naar het volgende verslag x