4 juni New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 4 juni New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

4 juni New York

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

04 Juni 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag hebben we fietsen gehuurd en moet zeggen dat dat een stuk beter ging met m’n rug dan lopen. We zijn eerst door Central park gefietst wat een genot, vooral ook omdat het prachtig weer en weekend was en daardoor veel gezinnen en sporters hun activiteiten buitenshuis uitvoerden. Een grote familie die een verjaardag vierden, een vader die met zijn zoon aan het honkballen was, een wedstrijd honkbal, heel veel hardlopers, kortom een place to be! Toen de weg op…., wat een crazy gewaarwording om in new York te fietsen. Echt wie dat gaat doen is knettergek, zullen heel veel mensen denken en terecht, want het is gekkenwerk. Geen fietspaden maar kris kras langs auto’s en bussen, maar wij zijn avontuurlijk en een beetje gek aangelegd dus gaan met die banaan! En wat hebben we genoten en veel gezien. De Apple store…, een kubus geheel van glas wat als entree dient en dat midden op een pleintje staat! De public Library ( de bibliotheek uit de film The Day after tomorrow) een prachtig oud imposant oud gebouw dat er van binnen prachtig uitziet met zijn lange gangen en vele pilaren. De lokalen, houten tafels, stoelen, het kraken van de houten vloeren, boeken in hoge kasten achter gesloten glazen deuren, de hoge houten bureaus, zo mooi allemaal. Door alle bezienswaardigheden even een plekje te geven hebben we een rustmomentje ingelast en een terrasje gepakt in het prachtig aangelegd Bryant park. Vanaf dit park zijn we naar het Madison Square Garden gefietst wat een sport en tevens een concert tempel is. Daar stond alles in het teken van de overleden Mohammed Ali. Nog even naar het VN gebouw gefietst, want tja nu we toch de fiets hadden konden we die ook nog wel even bekijken vond Peter, en ik vond dat fietsen slingerend langs menig taxi, bus en auto toch te gek dus ik zei geen nee natuurlijk! We hebben van daaruit de fietsen weer ingeleverd en we zijn naar ons hotel gestrompeld beetje last van onze billen en benen het waren kwalitatief ook niet de beste fietsen(ben ook verwend met mijn e-bike) We hebben even op bed gelegen en zijn toen een hapje gaan eten, daarna nog de metro genomen naar Brooklyn-Heights(dumbo) om daar bij avond de skyline van Manhattan te aanschouwen. Dat was werkelijk amazing zoooo grandioos mooi met de Brooklyn bridge er naast, al die lichtjes zo’n sprookje om daar te staan en me gelukkig prijzen met elkaar en ons gezin, om die momenten samen te delen is heel bijzonder en maakte dat ik mij intens gelukkig voelde en met dat gevoel zijn we terug gelopen naar de metro en lagen we om 1 uur pas in bed, maar het was het meer dan waard!

• 06 Juni 2016 - 15:53

Esther De Ridder:

Wat goed om te lezen dat je dankzij de fiets nog meer hebt kunnen genieten van de omeving.
    En wat bizar, dat het echt oppassen is om te fietsen door die giga stad.
    Wat hier zo gewoon is...

• 06 Juni 2016 - 17:23

Hans:

Ga vooral zo door met schrijven. Ik had via Facebook me al afgevraagd of jullie wel in New York waren. Het ijkt me inderdaad niet de meest makkelijke plek om te fietsen, al zag het er op de foto niet zo druk uit. In ieder geval veel plezier nog en voorzichtig aan. Goede reis naar de westkust