13 juni Yosemite/Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 13 juni Yosemite/Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

13 juni Yosemite/Mammoth Lakes

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

13 Juni 2016 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Zo regenachtig als het gisteren was hoe prachtig weer is het vandaag. We hebben doordat we gisteren slecht weer kregen veel tijd verloren, dus zaten we vanmorgen om 8 uur in de auto om Yosemite opnieuw te gaan bezoeken. We hebben verschillende view points bezocht, Yosemite heeft de hoogste watervallen van de wereld en wij bezochten de kleinste waterval van 97 meter hoog, hiervoor moesten we wel evengoed nog 3 km omhoog klimmen en natuurlijk ook weer 3 km terug naar beneden lopen, maar het was meer dan de moeite waard, al kreeg ik behoorlijk pijn. Ben dan ook best trots dat ik het gehaald en gedaan heb! Wat is de natuur toch prachtig, het was zo mooi, zo’n beeldschoon decor van bomen, rotsen, meren, watervallen, en dan de eekhoorntjes die ietwat schichtig tevoorschijn kwamen, twee herten in het wild te zien geeft zo’n ander beeld dan een hertje in de wei bij de kinderboerderij. We hebben wel wat bezienswaardigheden (met pijn in ons hart) moeten schrappen daar we gisteren ons bezoek aan Yosemite vervroegd hebben moeten afbreken. We zijn laat in de middag doorgereden naar Mammoth Lakes wat vanaf Yosemite 2 uur rijden was. We hebben de Tioga road genomen die net weer geopend is. Dit is de hoogst gelegen weg van de USA en tevens één van de mooiste. Twee uur rijden door een schouwspel van geweldige uitzichten en na elke bocht een ander decor, de bergtoppen bedekt met sneeuw. Toen we bij ons hotel aan kwamen in mammoth Lakes stonden we wel met ogen als schoteltjes omhoog te kijken, want op de bergen voor ons hotel was een skipiste! Een vreemde gewaarwording wetende dat we twee uur eerder nog met 23 graden in de zon liepen, en het nu 13 graden was, weliswaar ook met een zonnetje, maar wel zoveel kouder! We zijn wat in de naast gelegen (skihut) wat gaan eten en op tijd ons bedje opgezocht.

• 18 Juni 2016 - 08:15

E De Ridder:

Ondanks dat het bezoek dus korter was dan gepland, is het dat zeker waard geweest zeg.
    Wat ziet het er fantastich uit! Wat een uitzicht.