24 juni Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 24 juni Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

24 juni Palm Springs

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

24 Juni 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

24 juni Palm Springs
Vanmorgen vroeg was het al weer 42 graden dus airco aan en de snelweg op, richting Palm Springs. Verkeerd rijden zou knap zijn, en ook de tomtom was overbodig, want we moesten 412 km rechtdoor. Het betrof de US10 west, een 4 Baans weg dwars door de woestijn, een saaie eentonige route dus! Ik heb het stuur overgedragen aan Peter daar ik mijn ogen niet kon openhouden. Ik heb lekker even geslapen, en Peter heeft van die mogelijkheid gebruik gemaakt, om uit te proberen hoe hard dat paard nou echt kon ,dat vertelde hij me doodleuk toen ik wakker werd. Toen we Palm Springs binnen kwamen rijden was het bijna een oase zo mooi! Het blijkt een schattig dorp met brede straten en wuivende palmbomen. Prachtige grote in zandsteen opgetrokken huizen. Wijken die afgesloten zijn voor buitenstaanders daar men voor volledige veiligheid gekozen hebben. Ons hotel ligt in het fraaie nieuwe gedeelte van Palm Springs en ziet er keurig uit. We hebben (weer) onze koffers in onze kamer achtergelaten en zijn gelijk naar de Aerial Tramway gegaan. Dit is een kabelbaan die een hoogte van 2.634 meter bereikt, en gaat in slechts 10 minuten door 5 klimaatzones heen. Het temperatuur verschil tussen dal en top is 17 gaden. We gingen met een gesloten gondel, waar we ongeveer met 30 mensen in stonden, naar boven, grote rotspartijen passerend. In de gondel is de vloer een draaischijf die langzaam ronddraait zodat je een panorama van 360 graden hebt. Bij elke steunpilaar zwaait de gondel even waardoor we de kriebels in de buik kregen, (het leek wel de inktvis op de kermis) Eenmaal boven vergaten we direct het avontuur in de gondel, het was werkelijk een schitterend uitzicht over de woestijn en Palm Springs aan de ene kant, en aan de andere kant van de berg was alles begroeid met vele bomen oftewel de Mount San Jacinto state park genoemd. Het is het twee na hoogste, en tevens het oudste park van Californië. We zijn eerst buiten het gebouw op de uitkijkpunten gaan staan, en vervolgens af te dalen om een kleine trail te lopen in het park. Het was zalig om langs de vele bomen te lopen die verkoeling brachten. Na de trail gelopen te hebben moesten we ook weer terug naar boven klimmen, dat blijkt toch steeds weer een tegenvaller. Na alles gezien te hebben, hebben we de gondel terug naar beneden genomen en zijn we in een gezellige bruisende straat met veel winkeltjes en restaurantjes (met terrasjes) die je bijna niet tegenkomt in dit gedeelte van de USA lekker wat gaan eten. Vervolgens nog even wat gewandeld om daarna weer naar het hotel te rijden.

• 25 Juni 2016 - 10:38

Hans:

Ongelooflijk jongens. Wat moeten jullie ontzettend veel indrukken op doen. Dit boekwerk gaat zeker helpen om alles bij te houden. Ik verzeker je dat, als je alles weer terug leest er weer herinneringen terug komen die nu al weggezakt zijn, van je eerste dagen in New York bijvoorbeeld, wat zeker al heel ver weg lijkt. Geniet er nog van, en heel veel plezier nog.

• 25 Juni 2016 - 21:27

E De Ridder:

Zo'n kabelban alleen is ook al een hele belevenis zeg! Wat een enorme hoogte.
    Maar dat is volgens mij alles in Amerika, groot.

Fijn dat we weer even konden meegenieten met jullie belevenissen.
    Zal best tegenvallen als jullie weer thuis zijn, want ik kijk er iedere keer weer naar uit