8 juni Alcatraz, San F rancisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu 8 juni Alcatraz, San F rancisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van astrid vreeburg - WaarBenJij.nu

8 juni Alcatraz, San F rancisco

Door: Astrid Vreeburg

Blijf op de hoogte en volg astrid

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend ontbeten in een 60 jaren restaurant met een grote jukebox in de hoek en kleine jukeboxen op de bar, we hebben met Elvis Presley op de achtergrond ons broodje opgegeten dat was een aparte ervaring. Nadat we genoten hadden van de sfeer in het restaurant zijn we op de bus gestapt naar Elmo’s Street daar staan de huizen uit de serie “full house”, het park konden we jammer genoeg niet in, want ze waren het park aan het herinrichten. Maar de huizen waren zo leuk, maar alle huizen hier in San Francisco vindt ik geweldig, elk huis is anders van kleur en vormgeving, zo hebben ze veelal rondingen en ronde erkers, sommige met torentjes en trapjes naar de voordeur. Dat peter en ik trouwens geen spierpijn hebben in de kuiten is ongelooflijk, want San Francisco is op heuvels gebouwd, echt klimmen dus, maar dat geeft wel ongelooflijk mooie plaatjes! Na Elmo’s Street zijn we met de bus en tram weer richting fisherman,s warf gegaan, om de boot naar het eiland Alcatraz( ook wel “the rock” genoemd) te nemen. Na ongeveer 20 min varen bereikten we het eiland. We namen de audiotour en ongelooflijk maar waar, we kregen de tour in het Nederlands gesproken. Maar wat een indrukwekkende plaats, de cellen zo klein niet voor te stellen hoe het leven binnen die muren geweest moet zijn, de gevaarlijkste misdadigers werden naar Alcatraz gebracht, ook Al Capone heeft daar gevangen gezeten. We kregen het verhaal te horen hoe drie misdadigers zijn ontsnapt, of ze daadwerkelijk de overkant bereikt hebben zal altijd een mysterie blijven al gingen de geruchten dat ze zich in zuid Amerika schuil zouden houden, maar de kans is groter dat ze verdronken zijn door de vele stromingen en snijdende kou van het zeewater. We zijn bijna 3 uur op Alcatraz gebleven en hebben elke seconde genoten. Het eiland is nu vrijwel overgenomen door mooie vogels en andere diersoorten. We zijn onder de indruk in onze hotelkamer aangekomen en hebben een pizza gehaald en om half 10 vonden we het even genoeg geweest en zijn we gaan slapen.

• 10 Juni 2016 - 16:08

Esther De Ridder:

Wat moet dat bijzonder zijn geweest om op zo'n bekende historische plek te zijn.
    Je kent het van de films en de tv, en nu sta je daar du gewoon in he eggie.